(Είναι οι όροι της ύπαρξης
που αποκλείουν την αθωότητα).
Παρασκευή 12 Απριλίου 2013
ο ανθρωπος που δεν χρειαζοτανε κανεναν (αποσπασμα).
Μπαίναμε στο υπαίθριο
πάρκιν της λεωφόρου Νίκης, όταν η οθόνη του φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή
παρουσίασε αυτό:
Η
Ιστορία (δηλαδή η άθροιση των επιμέρους ιστοριών όλων των έμβιων όντων, αλλά
και των εσχατοσωματιδίων της ύλης) του Χωροχρονικού Συνεχούς, βρισκόταν μέσα
στο, σχεδόν μηδενικής έκτασης πρωταρχικό σωματίδιο που εξερράγη, ή σαν μοναδική
πιθανότητα, ή σαν μία μέσα σε άλλες, που όμως δεν ήταν μαθηματικά δυνατόν να
είναι άπειρες, αφού ο αριθμός των εσχατοσωματιδίων, υποχρεωτικά, ήταν
πεπερασμένος. (Αν ήταν άπειρος, το Χωροχρονικό Συνεχές δεν θα είχε χώρο για να
εξαπλωθεί. Θα ήταν, δηλαδή, από πάντα χώρος χωρίς
χρόνο). Το πεπρωμένο μας, λοιπόν, δεν βρίσκεται μέσα στα γονίδιά μας, αλλά μέσα
στα εσχατοσωματίδια του πρωταρχικού σωματιδίου και, άντε, στους πιθανούς
συνδυασμούς τους που μπορούσε να φέρει το Τυχαίο. Έπαιξε, λοιπόν, ζάρια ο Θεός,
ή, πιο σωστά: άφησε το Τυχαίο να νομίζει πως θα παίξει στα ζάρια τη μορφή, αλλά
όχι και την ουσία του Κόσμου. (Αυτή η σκέψη, μεταξύ των άλλων, σημαίνει και το
εξής: Χρόνος είναι η εξάπλωση της συμπαντικής μάζας μέσα στο Μηδέν, ή στο
«σώμα» του Θεού. Είναι, δηλαδή, έκταση και όχι μόνο ο μετασχηματισμός του
Κακού σε Καλό, όπως θα έλεγε και η ηγουμένη Αναστασία). Κοντολογίς, το Τυχαίο
είναι η άλλη όψη της Αναγκαιότητας και η Αναγκαιότητα η άλλη όψη του Τυχαίου.
Ήγουν: Ο Κόσμος μπορεί ν ’ αλλάξει. Και τα όντα ν ’ αναβαθμιστούν στο επίπεδο
που αξίζουν.
Ρόλλαν.
απο τον ανθρωπο που δεν χρειαζοτανε κανεναν (2 αποσπασματα).
(Μέχρι την
απόσπασή μας από Αυτόν, φαντάστηκε ο Θεός την ελευθερία μας!).
«Η δυναμική των θαυμάτων αναλώθηκε ολοκληρωτικά
μέσα στο πρώτο μέγιστο θαύμα, που ήταν η αυθυπαρξία της Αρχής του Κόσμου, η
οποία μετέτρεψε ένα μέρος της, ή ένα όνειρό της στον αιτιοκρατούμενο υλικό
Κόσμο». (Αυτή η σκέψη είναι η ταφόπετρα της αιτιοκρατικής, μηχανιστικής
μεθόδου για την ερμηνεία του Κόσμου. Και του Υλισμού, βέβαια).απο τα 5 αστυνομικά: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝΕ ΚΑΝΕΝΑΝ
Αλήθεια, η
φράση του Ρόλλαν: «Πρέπει ν’ αγαπήσουμε το
ανθρώπινο πεπρωμένο, για να το αλλάξουμε», δεν σημαίνει
μεταξύ των τόσων άλλων και την ισορροπία μεταξύ των σκοτεινών μας παρορμήσεων
και των ηθικών μας επιταγών; Δεν σημαίνει μία πιστή αναπαραγωγή, της σχέσης
Καλού και Κακού που υπάρχει, ο τέτοιος βίος; Δεν σημαίνει την κατάργηση της
υπαρξιακής ενοχής; Την αυτονομία, την ελευθερία; Την επίγνωση της μοναξιάς των
όντων, που έτσι κερδίζουν την αυτονομία τους; (Αυτή είναι η
μέγιστη απόδειξη της αγάπης, του σεβασμού του Θεού προς τα όντα).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)